„How To Do IT”, think tank biznesowo-technologiczny powołany przez ICAN Institute, udostępnił wyjątkowe narzędzie diagnozujące Digital Growth Scan. Skierowane jest ono do firm, które są zainteresowane budowaniem przewagi konkurencyjnej, poprawą efektywności i rozwiązywaniu wyzwań dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Diagnostyka Digital Growth Scan została stworzona przez think tank „How To Do IT” oraz jednostkę badawczą ICAN Research. Powstała przy współpracy liderów technologicznych – partnerów think tanku: firm Astor, Dell EMC, Salesforce i SAS Institute.
Zebrana wiedza dotycząca najlepszych praktyk i trendów rynkowych pozwoliła stworzyć zaawansowane narzędzie do oceny poziomu wykorzystania technologii w biznesie. Wypełniając ankietę dostępną pod adresem badania.ican.pl/how-to-do-it, użytkownik może zdiagnozować zaawansowanie technologiczne w swojej firmie w podziale na sześć biznesowych obszarów (m.in. cyberbezpieczeństwo, relacje z klientami, analityka danych). Otrzymuje także personalny raport, w którym znajdzie nie tylko swoje wyniki, ale jednocześnie porówna je z uśrednionymi odpowiedziami innych uczestników badania oraz wynikami liderów. W raporcie umieszczono również opis najważniejszych obszarów ryzyka w danym obszarze oraz rekomendacje działań niezbędnych do podjęcia.
Jak pokazują nasze badania, technologia odgrywa kluczową rolę w rozwoju firm, a transformacja cyfrowa to dynamicznie rozwijający się trend w polskim biznesie. Właściwie trudno sobie dziś wyobrazić przedsiębiorstwo bez systemów i aplikacji. Informatyzacja i cyfryzacja są obecnie nowymi obszarami budowania przewagi konkurencyjnej. Wciąż jednak wiele polskich firm jest jeszcze na wczesnym etapie procesu transformacji. Jeśli wykorzystują rozwiązania technologiczne, to głównie do radzenia sobie z bieżącymi zadaniami lub do gaszenia biznesowych „pożarów”. Bez postępu w tej dziedzinie nie będą jednak w stanie skutecznie konkurować – przekonuje Mariusz Smoliński, kierujący jednostką badawczą ICAN Research.
Przygotowane przez nas narzędzie ma dawać polskim przedsiębiorcom konkretną wiedzę na temat ich zaawansowania technologicznego. Warto jednak podkreślić, że diagnostyka Digital Growth Scan – choć dotyczy technologii – skierowana jest przede wszystkim do szefów firm oraz przedstawicieli działów biznesowych, np. dyrektorów marketingu czy sprzedaży. Wypełnienie ankiety zajmuje około 15 minut i myślę, że to może być kluczowy kwadrans dla rozwoju firmy! – dodaje Piotr Szymczak, który wraz z Dawidem Zarazińskim kieruje think tankiem „How To Do IT”.
Dużą wartością dla uczestników badania jest możliwość bezpłatnej konsultacji wyników z przedstawicielami firm technologicznych – partnerów think tanku. To okazja do zadania ważnych pytań i pogłębienia wiedzy na temat możliwości rozwoju w określonych w badaniu priorytetowych obszarach.
Badanie dostępne jest dla każdej zainteresowanej osoby na stronie badania.ican.pl/how-to-do-it.
