Perry van Beek: Social selling

Perry van Beek: Social selling

„It’s not what you know, it’s… who knows you!”. Tą przewrotną myślą powitał uczestników konferencji „Harvard Business Review Polska” i ICAN Institute jej gość specjalny - Perry van Beek, światowy ekspert sprzedaży w mediach społecznościowych.

17 maja 2018 r. w Warszawie odbyła się trzecia konferencja z cyklu Elite Sales Program 2017/2018 „Social selling”. Gościem specjalnym wydarzenia był Perry van Beek, światowy autorytet metodyki social sellingu i sprzedaży przez LinkedIn. Podzielił się z uczestnikami autorskimi sposobami na zwiększenie szans sprzedażowych i budowanie swojej eksperckiej marki osobistej poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych.

Wydarzenie rozpoczęło się wystąpieniem dr. Witolda Jankowskiego – redaktora naczelnego HBRP i prezesa ICAN Institute – który podkreślił wagę i szybkość zmian, jakie zachodzą w umysłach klientów w dobie mediów społecznościowych. Ekspert odniósł się m.in. do nowych nawyków i zachowań konsumentów, którzy coraz częściej szukają informacji o produktach w sieci. Przedstawił sposoby na przyspieszenie i uproszczenie procesu kupna i sprzedaży dzięki sieciom społecznościowym. Jednocześnie podkreślił, że absolutnym priorytetem dla firm, które nie chcą przegrać w wyścigu o klienta, jest integracja sprzedaży i marketingu w kluczowej fazie procesu sprzedażowego.

Do danych przedstawionych przez dr. Witolda Jankowskiego wielokrotnie odniosła się Agnieszka Węglarz, ekspert ICAN Institute, która w trakcie swojego wystąpienia podzieliła się z uczestnikami strategicznym spojrzeniem na proces integracji sprzedaży i marketingu. Wielokrotnie podkreślała także, że kluczowym elementem sukcesu w nowej rzeczywistości jest słuchanie potrzeb, rozumienie problemów i perspektywy klienta. Zgodnie z zasadą „myśl tak jak twój klient i bądź tam gdzie on”, która w dobie sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych staje się nadzwyczaj ważna.

Gość specjalny wydarzenia, Perry van Beek, rozpoczął swoje wystąpienie od przekonania uczestników, że to, kto nas zna, jest w dzisiejszych czasach o wiele bardziej istotne niż to, kogo my znamy (zaprzeczając powiedzeniu „It’s not what you know, it’s who you know”). Podzielił się z publicznością swoją receptą na zbudowanie marki eksperta w takich kanałach jak LinkedIn czy Twitter. Według Perry’ego van Beeka proces kreowania wizerunku zaufanego handlowca musi opierać się na dwóch kluczowych działaniach: dzieleniu się wartościowymi treściami oraz budowaniu swojej sieci kontaktów i jej stałym poszerzaniu o kolejne osoby – potencjalnych klientów. W drugiej części swojej prelekcji przybliżył uczestnikom metody, które pomagają w realizacji tych dwóch zadań.

Ostatnie wystąpienie tego dnia należało do Piotra Krauschara, prezesa zarządu FaceADDICTED/F11, który zaprezentował polskie spojrzenie na social selling. Mówił m.in. o tym, jakie strategie wykorzystują polskie firmy, by przyciągnąć wartościowych klientów i zbudować silną pozycję w social mediach.

Po wystąpieniach ekspertów odbyły się zamknięte warsztaty dla uczestników ESP, które przeprowadził Piotr Krauschar.

Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.