Czy polskie firmy wykorzystują szanse międzynarodowej ekspansji? Z pewnością udaje się to laureatom trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości. Gala wręczenia nagród była także okazją do oficjalnej inauguracji nowego projektu badawczo-networkingowego, skierowanego do liderów odważnie stawiających kroki na światowych rynkach.
Uroczyste wręczenie nagród w trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości, organizowanego przez ICAN Institute, odbyło się 7 grudnia 2016 roku w Warszawie.
Od czego zależy sukces polskich firm?
Polskie firmy mają już wieloletnie doświadczenie w konkurowaniu na światowych rynkach. O klientów zabiegają niższą ceną, wysoką jakością produktów i usług, a także innowacyjnością modeli biznesowych. Nierzadko udaje im się prześcignąć zagranicznych gigantów.
Jak jednak pokazuje badanie „Polskie firmy na globalnej scenie”, przeprowadzone przez ICAN Research, wiele polskich przedsiębiorstw decyduje się na ekspansję zagraniczną dopiero po osiągnięciu wysokiego wzrostu na rynku lokalnym. A to może prowadzić do niewykorzystania dynamiki i potencjału rozwojowego – firmy takie zbytnio zwlekają z podjęciem decyzji o zagranicznym podboju.
W globalnym świecie nie trzeba być gigantem, by odnieść międzynarodowy sukces. Ważniejszymi czynnikami jest strategia oparta na innowacyjnym produkcie i dobrze dobrani partnerzy biznesowi. Najważniejszą cechą firm, które są w stanie zwyciężać zagranicą, jest jednak elastyczność, dzięki której można szybko dostosować ofertę do potrzeb lokalnych klientów.
W celu wsparcia polskich liderów międzynarodowej ekspansji powstał konkurs Globalni Liderzy Przyszłości. Celem projektu jest wyróżnienie firm, które cechują się wysokim potencjałem sukcesu na rynkach międzynarodowych.
Warto wyjść poza to, czego nauczyliśmy się na lekcjach geografii. Mapa świata, sieć rynkowych zależności, zmienia się cały czas i musimy być na bieżąco. Aby osiągnąć sukces, trzeba odkrywać trendy. Pamiętajmy, że szanse są dużo większe niż nam się wydaje – przekonywał podczas swojej prelekcji dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute.
Od czego zależy sukces polskich firm?
Polskie firmy mają już wieloletnie doświadczenie w konkurowaniu na światowych rynkach. O klientów zabiegają niższą ceną, wysoką jakością produktów i usług, a także innowacyjnością modeli biznesowych. Nierzadko udaje im się prześcignąć zagranicznych gigantów.
Jak jednak pokazuje badanie „Polskie firmy na globalnej scenie”, przeprowadzone przez ICAN Research, wiele polskich przedsiębiorstw decyduje się na ekspansję zagraniczną dopiero po osiągnięciu wysokiego wzrostu na rynku lokalnym. A to może prowadzić do niewykorzystania dynamiki i potencjału rozwojowego – firmy takie zbytnio zwlekają z podjęciem decyzji o zagranicznym podboju.
W globalnym świecie nie trzeba być gigantem, by odnieść międzynarodowy sukces. Ważniejszymi czynnikami jest strategia oparta na innowacyjnym produkcie i dobrze dobrani partnerzy biznesowi. Najważniejszą cechą firm, które są w stanie zwyciężać zagranicą, jest jednak elastyczność, dzięki której można szybko dostosować ofertę do potrzeb lokalnych klientów.
W celu wsparcia polskich liderów międzynarodowej ekspansji powstał konkurs Globalni Liderzy Przyszłości. Celem projektu jest wyróżnienie firm, które cechują się wysokim potencjałem sukcesu na rynkach międzynarodowych.
Warto wyjść poza to, czego nauczyliśmy się na lekcjach geografii. Mapa świata, sieć rynkowych zależności, zmienia się cały czas i musimy być na bieżąco. Aby osiągnąć sukces, trzeba odkrywać trendy. Pamiętajmy, że szanse są dużo większe niż nam się wydaje – przekonywał podczas swojej prelekcji dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute.
Laureaci konkursu Globalni Liderzy Przyszłości
Konkurs składał się z kilku etapów: w pierwszym zespół badawczy zweryfikował zgłaszające się firmy i decydował o ich przejściu do drugiego etapu. Spośród ponad dwustu zgłoszeń wyselekcjonowano trzydzieści, które następnie zostały poddane analizie. W ostatnim etapie konkursu pozostało trzynaście firm, które przeszły rygorystyczny audyt oparty na wizytach studialnych. Na tej podstawie stworzone zostały raporty z rekomendacjami zespołu badawczego – wartościowymi dla dalszego rozwoju analizowanych firm, jak i stanowiącymi podstawę dla kapituły, do wyłonienia laureatów.
W ramach trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości nagrodzono czterech laureatów:
Cloud Technologies SA
Za wciąż podnoszoną efektywność kampanii reklamowych własnych klientów, dzięki zdolności do przetwarzania i komercjalizacji dużych danych.
Konkurs składał się z kilku etapów: w pierwszym zespół badawczy zweryfikował zgłaszające się firmy i decydował o ich przejściu do drugiego etapu. Spośród ponad dwustu zgłoszeń wyselekcjonowano trzydzieści, które następnie zostały poddane analizie. W ostatnim etapie konkursu pozostało trzynaście firm, które przeszły rygorystyczny audyt oparty na wizytach studialnych. Na tej podstawie stworzone zostały raporty z rekomendacjami zespołu badawczego – wartościowymi dla dalszego rozwoju analizowanych firm, jak i stanowiącymi podstawę dla kapituły, do wyłonienia laureatów.
W ramach trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości nagrodzono czterech laureatów:
Cloud Technologies SA
Za wciąż podnoszoną efektywność kampanii reklamowych własnych klientów, dzięki zdolności do przetwarzania i komercjalizacji dużych danych.

Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies SA
Openeo SA
Za silną przewagę konkurencyjną i wiarygodność budowaną dzięki stworzeniu portalu internetowego udostępniającego specjalistyczną wiedzę o opiniach i opinie ich użytkowników.
Ta nagroda to przede wszystkim wyróżnienie za kilkuletnią pracę całego zespołu – działu zagranicznego, programistów, księgowości, specjalistów od gospodarki magazynowej. Jest to docenienie pracy, którą do tej pory wykonaliśmy i myślę, że także perspektywy, którą przed sobą mamy – powiedział Ernest Pujszo, koordynator e‑commerce w Oponeo.pl.
Za silną przewagę konkurencyjną i wiarygodność budowaną dzięki stworzeniu portalu internetowego udostępniającego specjalistyczną wiedzę o opiniach i opinie ich użytkowników.
Ta nagroda to przede wszystkim wyróżnienie za kilkuletnią pracę całego zespołu – działu zagranicznego, programistów, księgowości, specjalistów od gospodarki magazynowej. Jest to docenienie pracy, którą do tej pory wykonaliśmy i myślę, że także perspektywy, którą przed sobą mamy – powiedział Ernest Pujszo, koordynator e‑commerce w Oponeo.pl.

Ernest Pujszo, koordynator e‑commerce Oponeo SA
Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych Sp. z o.o.
Za wysoką jakość produktu, elastyczność i dostosowalność do wymagań klienta dzięki własnemu zapleczu produkcyjnemu.
Za wysoką jakość produktu, elastyczność i dostosowalność do wymagań klienta dzięki własnemu zapleczu produkcyjnemu.

Izabela Plewna, wiceprezes zarządu Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych Sp. z o.o.
Zortrax SA
Za szybką i elastyczną ścieżkę produkcyjną i bardzo wysoką jakość produktów przy utrzymaniu niskiej ceny.
Jesteśmy bardzo wdzięczni za to niezwykle istotne dla nas wyróżnienie. Firma Zortrax jest jak pociąg, który dopiero niedawno rozpoczął swoją podróż. Pragnę jednak zapewnić, że nie zamierzamy zwalniać – nie chcemy osiadać na laurach, nawet jeżeli są tak zaszczytne jak Globalni Liderzy Przyszłości – przekonywał Marcin Niedzielski, PR menedżer Zortrax SA.
Za szybką i elastyczną ścieżkę produkcyjną i bardzo wysoką jakość produktów przy utrzymaniu niskiej ceny.
Jesteśmy bardzo wdzięczni za to niezwykle istotne dla nas wyróżnienie. Firma Zortrax jest jak pociąg, który dopiero niedawno rozpoczął swoją podróż. Pragnę jednak zapewnić, że nie zamierzamy zwalniać – nie chcemy osiadać na laurach, nawet jeżeli są tak zaszczytne jak Globalni Liderzy Przyszłości – przekonywał Marcin Niedzielski, PR menedżer Zortrax SA.

Marcin Niedzielski, PR menedżer Zortrax SA
Globalni Liderzy Przyszłości – wsparcie merytoryczne dla polskich firm
Gala konkursu była również momentem inauguracji projektu badawczo-networkingowego Globalni Liderzy Przyszłości, którego celem jest wspieranie polskich przedsiębiorców w ich walce o globalne rynki.
Patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju.
Patronat instytucjonalny: Pracodawcy RP.
O ICAN Institute:
ICAN Institute od dwóch dekad prowadzi unikalną w skali Europy Środkowej i Wschodniej działalność, łącząc m.in. wydawanie magazynów biznesowych dla kadry zarządzającej z działalnością executive education, doradztwem, realizacją wiodących projektów konferencyjnych dla menedżerów wysokiego szczebla, a także przygotowaniem i prowadzeniem programów partnerskich oraz opracowywaniem portali wiedzy dla organizacji biznesowych. Więcej na: www.ican.pl
Gala konkursu była również momentem inauguracji projektu badawczo-networkingowego Globalni Liderzy Przyszłości, którego celem jest wspieranie polskich przedsiębiorców w ich walce o globalne rynki.
Patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju.
Patronat instytucjonalny: Pracodawcy RP.
O ICAN Institute:
ICAN Institute od dwóch dekad prowadzi unikalną w skali Europy Środkowej i Wschodniej działalność, łącząc m.in. wydawanie magazynów biznesowych dla kadry zarządzającej z działalnością executive education, doradztwem, realizacją wiodących projektów konferencyjnych dla menedżerów wysokiego szczebla, a także przygotowaniem i prowadzeniem programów partnerskich oraz opracowywaniem portali wiedzy dla organizacji biznesowych. Więcej na: www.ican.pl